<Miskolci Galéria kezdőlap>  <Biennále kezdőlap>  <E-Mail> <Díjazottak>  <Kiállítók>  <Supka Magdolna bevezető szövege>
<Támogatók>   <Helyszínek>   <Díjalapítók>   <Védnökök>   <Zsűrorok>  <Munkatársak> <A Biennálék díjazottai és díjai (1961-1998)>
 <A Biennálék díajzottainak alkotásaiból (1961-1998)>   <Körülmények (1961-1998)>
 

A XX. Országos Grafikai Biennálé logója
 

XX. Országos Grafikai Biennále
Miskolc 2000 május 27 - augusztus 13.


 
XX. Országos Grafikai Biennále

Díjazottak

Kiállítók

Supka Magdolna bevezető szövege

Petneki Áron tanulmánya

Támogatók

Helyszínek

Díjalapítók

Védnökök

Zsűrorok

Munkatársak
 
 

A Grafikai Biennálék történetéből

A Biennálék díjazottai és díjai (1961-1998)

A Biennálék díajzottainak alkotásaiból (1961-1998)

Körülmények (1961-1998)


 

A magyar képzőművészeti élet legrégebbi és egyik legrangosabb kétévenkénti tárlata a miskolci Országos Grafikai Biennále, immár négy évtizede a hazai grafikus szakma önismereti fóruma. A műfaji-stílusbeli sokszínűséget reprezentálva, a hagyományos szabadbeadásos tárlat mellett felkért kurátorok három tematikus kamara-kiállítást rendeznek. Külön kamara-kiállításon szerepel az előző biennále nagydíjasa Somorjai Kiss Tibor, “A grafika funkcióváltozása” címmelpedig grafikatörténeti kiállítás látható Petneki Áron művelődéstörténész rendezésében.

“A nagydíjasok kiállítása az elmúlt időszakot idézi, de a hangsúly nem a történetiségen van, bár a válogatás 40 évre tekint vissza. A tárlatot nem etalonnak szánjuk, hisz láthatjuk, hogy a “nagydíjasok klubja” tovább bővült. Nagy egyéniségeknek az adott időszakban csúcsteljesítménynek ítélt műveit láthatjuk itt, melyek sajátos perspektívát adnak a biennáléra idén beadott munkáknak.”

Dévényi István művészettörténész
 

“Az általam felkért művészek mindegyike ismert, ha úgy tetszik, a “régi motorosok” közé tartozik. Tudatosan törekedtem arra, hogy olyanokat hozzak össze egy légtérbe, akik jó ideje dolgoznak e területen, de egymástól eltérően értelmezik és kezelik a műfaj adta lehetőségeket. Feltettem nekik is a kérdést: mit jelent számukra a grafika, a sokszorosítás? Válaszuk talán igazolja, hogy jól választottam. Ők: Baranyay András, Bukta Imre, Lengyel András, Orosz István és Pinczehelyi Sándor.”

Jerger Krisztina művészettörténész
 

“Az “Egymást követő képek” című tárlat fikció, mert nem létező tendenciáról szól, de azt állítja, hogy e gondolkodásmód alapvetően létezik a művészeti tevékenységben. Sajátos műtárgy-együttest teremt, mely e kitüntetett alkalomra jön létre a művészek felkérésével. A kiállításon Gerber Pál, Hecker Péter, dr. Máriás Béla, Nemes Csaba/Szépfalvi Ágnes és Roskó Gábor sorozatai kerülnek bemutatásra.”

Petrányi Zsolt művészettörténész